Kritika

Seggberúgás fantáziátlanságért – Kick-Ass 2.

Uh, imádtam, de még hogy imádtam a Ha/Vert, így most tűkön ülve vártam a folytatást Matthew Vaughn remekbe szabott komédiájához. Csakhogy a Kick-Ass 2. nem több lerágott csontnál, amiből oly’ fontos elemek hiányoznak, mint például a forgatókönyvíró-rendező maga.

Merthogy a folytatást már Jeff Wadlow (csak-dévédén-vagy-még-ott-sem) jegyzi. És ez bizony meg is látszik rajta. A sztoriért azonban alapvetően nem ő felel, hiszen a film ismét a John Romita Jr. – Mark Millar páros képregényének adaptációja: HaVert (Aaron Taylor-Johnson) újabb és újabb álruhás polgárőrök követik, Kis Dög (Chloe Grace Moretz ) apja halála után pedig próbálja az átlagos kamaszlányok életét élni. Amikor azonban az egykori Vörös Pára (Christopher Mintz-Plasse) szupergonosz csapatot verbuvál, kénytelenek mindannyian összefogni, hogy megmentsék a világot.

Az eredeti könyv ismeretének hiányában nehéz eldőntsem, hol bukott el a dolog, a képregény maga vagy csak a celluloid változat lett erőtlen. Míg a Ha/ver eredetisége miatt tudott hatalmasat ütni, addig a Kick-Ass 2. panelekből építkezik, és pontosan azt a célt szolgálja, amiért valószínűleg létrejött: hoz egy adag lóvét a filmben most csak producerként tevékenykedő Vaughn-nak.

Még mielőtt azt gondolnánk azonban, hogy nem érdemes a közelébe menni se, el kell mondjam, hogy nincs igazán semmi komoly baj a filmmel. Szórakoztató, itt-ott egyenesen kacagtató, könnyed, mégis helyenként látványosan aprítós vígjátékkal van dolgunk, ami azonban messze meg sem tudja közelíteni az eredeti színvonalát. A legtöbben maradtak, újítást csak a film erőszakosságától elzárkózó Jim Carrey jelentett, akit Nic Cage helyett érkezett. A fiataloknak jót tett az elmúlt öt év, Aaron Taylor-Johnson gusztán kisportolta magát, Chloe Grace Moretz pedig helyes kis nővé érett: jelentenek némi vigaszt a forgatókönyv gyengeségeire.

Sajnos azonban ennél több érdemi újdonságot a Kick-Ass 2. nem tud felmutatni, kiszámítható és középszerű, ami ráadásul még komolyabban is veszi magát, ami az előzmények ismeretében nagyon nem elegáns. Kár-kár.

 

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com