Miközben Hollywood 3D-függősége rohamosan növekszik, James Cameron szerint az idei év két legnagyobb sikere, a Vasember 3. és Az acélember egyaránt rosszul használja az új technológiát.
A 3D-mániát éppen a rendező járatta csúcsra az Egyesült Államokban az Avatarral, ami minden idők legtöbb bevételt elért filmje úgy, hogy a többi mozi ennek közelébe sem jár. A direktor Mexikóvárosban nyilatkozta azt, hogy a legtöbb amerikai kollégája egészen rosszul viszonyul az új technológiához.
„3D-ben forgatni és egy filmet 3D-sé alakítani két teljesen különböző dolog” – mondta egy művészeti, dizájn és technológiai konferencián. „A stúdiók egészen egyszerűen csak több pénzt akarnak bezsebelni azzal, hogy tolják a 3D-t a rendezőknek, akiket feszélyez, sőt utálják az új technológiát.” Cameron szerint „Az acélembernek, a Vasember 3-nak és a többi ilyen filmnek semmi szüksége nem volt 3D-re. Ha 150 milliót költesz vizuális effektusokra, akkor a mozi már amúgy is oltári látványos lesz.”
A szemüveges mozinézés az utóbbi években terjedt el széles körben, mióta a stúdiók felfedezték, hogy utólagos munkálatokkal igen egyszerűen át lehet alakítani egy filmet, ezzel is megspórolva a 3D-s forgatás magas árát. Ennek azonban teljesen ellent mond az Avatar, ami az első perctől az új technológiával készült, és végül összesen 2,7 milliárd dollárt fialt a producereknek. Ezzel párhuzamosan az Egyesült Államokban csökken a 3D-vetítések népszerűsége, az új mozinézési szokás inkább a világ többi részén terjed.
James Cameron jelenleg az Avatar folytatásain dolgozik, most azonban az is kiderült, hogy utána mivel fog foglalkozni. A rendező neki lát megvalósítani régóta dédelgetett álmát, a kiberpunk manga képregény, a Battle Angel adaptációját. Yukito Kishiro 1990-es művének középpontjában egy amnéziás cyborg áll, akit egy helyi szeméttelepen találnak meg, majd bűnüldöző és híres extrémsport sztár válik belőle.