Kritika

Cobra –11 – Versenyfutás az idővel

Selena Gomez és Ethan Hawke a Versenyfutás az idővel című filmben

HT_getaway_gomez_hawke_tk_130829_16x9_608Sok mindent állíthatunk, de hogy Ethan Hawke következetesen jó szerepeket vállalna, azt biztosan nem. A Versenyfutás az idővel újabb melléfogás, amiben Selena Gomez és Jon Voight is bűnrészességet vállalt.

A film

A Kiképzésért nyújtott alakításáért anno Oscar-díjra jelölt színész mostanában egymás után vállalja be a B-kategóriás akció- és horrorfilmeket, melyek egyhangú sorából tavaly a Mielőtt éjfélt üt az óra jelentette a kiugrást – és a Versenyfutás az idővel a mélyrepülést.

Courtney Solomon rendező neve olyan méltán elfeledett filmekhez fűzödik, mint a Sárkányok háborúja, a Rejtekhely vagy a Tranzit. Egyik sem üti ki határozottan a biztosítékot, de közelébe se tud férkőzni a JÓ film kategóriájának. Igaz ez a rendező-producer legújabb szörnyedményére, a Versenyfutás az idővelre is, mely nem kézviszketősen nézhetetlen, szimplán csak dögunalmas, klisékre épülő tucatfilm, melyet még egy átlagos Cobra 11 rész is simán kenterbe ver.

GETAWAYHősünk, az egykori autóversenyző (Ethan Hawke) feleségét elrabolják. Hogy visszakapja szeretett nejét, egy titokzatos idegen (Jon Voight/Paul Freeman) parancsaira kell szétgarázdálkodnia egy bolgár várost. Természetesen társaságot is kap egy mit sem sejtő lányzó (Selena Gomez) személyében. Az egész történet csavarát (?!) az idődramaturgia adja, Brentnek újabb és újabb határidőkre kell teljesítenie látszólag értelmetlen feladatokat. Ez ugye akár még jó is lehetne – de sajnos a feszültség messze elkerüli a filmet, egyik ásításból a másikba esünk a teljesen érdektelen tévéfilmes képeket látva. A tévés fílinget az ócska vágás adja, Ryan Dufrene a Cobra 11 részein edzhetett, hogy minél olcsóbban kihozza az akciót: sok közeli, egy a váltásról, egy a szemről, egy másodpercnyi kanyar, sok fékcsikorgás hang, most a pedálok, és így tovább, és így tovább. Aki valaha látott már Halálos iramban filmet, tudja, hogy bizony egy jól megkomponált autósüldözéshez ennél bizony több kell. A kapkodás nem csak a hajszára, de a jellemábrázolásra is igaz: egy bevillanó kép egy balesetről, és máris érezzük, hogy milyen terhelt is sofőrünk múltja – na és ezzel el is van intézve. Szerencsétlen Hawke-nak nincs is játéktere, szenvelgősen néz egész film alatt, ezzel is jóval többet hozva, mint amit a karakter megkíván. Selena Gomez feltehetően azért vállalta be a filmet, hogy a sok vígjáték és habcsók után végre maga mögött hagyhassa a cuki gyereksztár szerepkörét – ha szerencséje van, senki sem fog emlékezni rá, hogy egy film erejéig dolgozott a ciki gyereksztár imázs kiépítésén is.

A lemez

Mozis bemutató nélkül a lemezre került néhány extra az interaktív menükön és a jelenetek közvetlen elérésén túl néhány kisfilm formájában, mely kulisszatitkokat oszt meg a nézővel. Ez sem menti meg azonban a kiadványt attól, hogy teljesen felesleges legyen megvenni.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com